Provedite početnu procjenu učenika
Podatci važni za dobro upoznavanje učenika te njemu primjereno planiranje i programiranje, prikupljaju se na različite načine : dokumentacijom, razgovorom s roditeljima i članovima obitelji, opservacijom i razgovorom s učenikom, suradnjom sa stručnjacima.
Primjena MAPS tehnike
Ova tehnika predviđa aktivnu suradnju svih važnih ljudi u životu učenika s teškoćama kako bi se što bolje upoznali njegovi interesi, potrebe, jake i slabe strane i kreirao plan podrške.
Raspravlja se o sedam ključnih pitanja
- Koja je povijest te osobe?
- Koji je tvoj san za u osobu?
- Koja je tvoja noćna mora za tu osobu?
- Tko je ta osoba?
- Koje su njezine dobre strane, talenti i sposobnosti?
- Koje su potrebe te osobe?
- Kako bi izgledao idealan školski dan te osobe i što je potrebno učiniti da bi se to ostvarilo?
Primjena liste procjene
Lista procjene osobitosti školskog učenja sastoji se od dvaju dijelova kojima se pobliže određuju:
- Razvojne teškoće učenika( upisuju se opći podatci te predmeti za koje se izrađuje individualizirani odgojno-obrazovni program)
- Osobitosti školskog učenja( namijenjen je procjeni tj. pobližem određivanju osobitosti školskog učenja na područjima komunikacije, brojenja računanja i mjerenja, praktičnog rada, , orijentacije, strategija učenja, usvojenosti i iskazivanja znanja te socioloških oblika rada)
Kvalitetnom procjenom stječe se uvid u obrazovne potrebe učenika na temelju kojih je moguće obaviti planiranje, programiranje i pripremanje za nastavu primjereno individualnim potrebama učenika, t, planirati sustav individualne podrške.
Razmotrite
Donosi li vaša početna procjena :
- Učinkovitoj timskoj suradnji
- Otkrivanju učenikove povijesti, njegovih slabih i jakih strana interesa i potreba
- Preciznijem otkrivanju osobitosti školskog učenja
- Boljem sagledavnju učenikovih potreba
- Učinkovitijem planiranju, programiranju i pripremanju
Izvor: Đurđica Ivančić; Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi